zondag 21 november 2010

Brei-experiment

Deze poef heb ik gebreid op twee bezemstelen met een dubbele draad dikke wol. Het breien viel me erg mee en was niet eens zo moeilijk. Doordat de bezemstelen geen punt hebben, moet je steeds de lus met de hand openmaken, maar dat wende snel. Bovendien zie je natuurlijk snel resultaat als je breiwerk met elke 'naald' een paar centimeter groeit. De lap was in een paar avonden gebreid. Eigenlijk had ik natuurlijk een mooie binnenpoef moeten maken die de vorm goed ondersteunde, maar daar had ik dan weer geen geduld voor. De vulling bestaat uit een oud dekbed dat met donkergrijze stof tot een soort ronde knoedel is gevormd. Jammer genoeg zit hij daardoor een beetje bobbelig, maar om te zien is het toch zeker net een echte poef?




1 reacties:

HandmadeHandsome zei

Hallo Marion, ik vind je poef heel geslaagd. Ik wil er zelf ook al een tijd een maken, maar: waar vind je zulke dikke wol? Kun jij me helpen?

groeten, Tryntsje

About Me

Mijn foto
Marion
Welkom op mijn blog. Je ziet hier wat ik maak en wat er in mijn webwinkeltje Sheepy te koop is. Wil je iets vragen of opmerken over mijn maaksels, laat het me weten via post[at]sheepy.nl.
Mijn volledige profiel tonen

Volgers

Webwinkel & Hyves